Et nyt koncept – Karl Lagerfeld

I projektet var der stor fokus på at arbejde kreativt ud fra en foruddefineret målgruppe. Opgaven gik ud på at designe en ny parfume med Karl Lagerfeld som afsender. Vi valgte i gruppen at tage opgaven skridtet videre, og udarbejdede derfor et helt koncept. I forbindelse med projektet designede vi parfumens flakon i 3d, udarbejdede et tv spot (prototype), en pitchvideo, designmanual, abribuses og et kampagnesite. Hele gruppen fik 12 for denne præstation.

Flakonens design

Flakonen er designet som en sort krystal. Den har ikke nogen etiket, da den skal kunne stå fremme som en pyntegenstand. Karl Lagerfeld kommer til udtryk som afsender igennem det sorte, kantede look som har meget karakter.

Embellage design

Emballagen er bygget op af 3 lag. Man modtager parfumen i en betonæske med læder omkring, når man fjerner dette læderbånd kan man se flakonen i et hul i betonæsken så det ligner at man har hakket krystallen ud. For at få flakonen ud løfter man et 2 cm tykt låg og herefter kan flasken tages ud.

Logo design

Vi udarbejdede ligeledes et logo til dette koncept. Navnet “compose” er valgt for at understrege konceptet – nemlig at man selv skal komponere sin personlige duft.

Reklamespot

Desuden har vi udarbejdet dette tv spot (prototype).

Produktvisualisering

Her ses vores flakon visualiseret i naturlige omgivelser.

Læs rapporten her

[lab_service_box]
[lab_service_box_content title="Info om opgaven" description="Projekt: Projekt 3.1 Tidsramme: 2 uger ``Kunde``: Karl Lagerfeld Karakter: 12 ECTS: 5" el_class="portfolio"][/lab_service_box]